Bude Váš web úspešný?

Počas svojej pôsobnosti v oblasti internetovej reklamy som sa stretol s veľkým množstvom analytických nástrojov, meraní, tabuliek, ktoré mali zistiť, či je Váš web dobrý alebo zlý. Kvalitný alebo nekvalitný. Výstupy, tabuľky, grafy, to všetko malo určiť to, akoľko je Váš web v poriadku, prípadne, ak by ste ho ešte nemali, tak vraj pomocou nich bude úspešný ten, ktorý Vám daná spoločnosť vyrobí. Ja mám trocha jednoduchšie riešenie. Podľa mňa sa stačí riadiť zdravým sedliackym rozumom a zistiť, či bude platiť jednoduchá rovnica:

investícia do tvorby webovej stránky + ivnestícia do propagácie webovej stránky (Google reklama – AdWords, SEO, PR články, …) = X
zisk z nových zákazníkov získaných prostredníctvom internetu = Y

Ak je X > Y, tak web nie je úspešný
Ak je X < T, tak je web úspešný

Pozerajte na analytické nástroje a ich výsledky, ale nezabúdajte pritom, že prioritou pre Vás a Vaše podnikanie je tvorba zisku

Ako však dopredu vedieť, či bude web úspešný?

Ak Vám dá niekto „zaručené“ informácie, ako zo stránky vytvoriť ziskovú stránku a potvrdí Vám, že nie je možné, aby sa tomu tak nestalo …. klame! Budúcnosť vidí len Boh a rozhodne nie obchodný zástupca, marketingová spoločnosť alebo firma venujúca sa tvorbe webových stránok. Čo tým chcem povedať? Len toľko, že úspešnosť a garanciu zisku po vytvorení webovej stránky Vám nevie zaručiť nik. Môžu Vám dať odporúčania na základe výskumov, štatistík, ale nie budúcnosť.

Preto vždy treba k takýmto ponukám pristupovať opatrne a radšej začať pri prezentácii a tvorbe webu s menšími variantami, ako hneď investovať tisíce EUR do tzv. „mačky vo vreci“

Čo je Google AdWords?

Google AdWords je reklamný (aukčný) systém Googlu. Pravdpeodobne poznáte prvé tri podfarbeneé odkazy a taktiež odkazy vpravo vo výsledkoch vyhľadávania. Pretsne toto sú reklamy Google AdWords.V jednoduchosti povedané, nabijete na svoj účet u Google kredit a behom pár minút sa viete dostať na prvé pozície.

Väčšina ľudí hľadá len na 1. strane Google, preto stojí za vyskúšanie sa tam dostať a vyskúšať, či bude o Váš produkt (službu) záujem, či ju ľudia budú kupovať (objednávať) vďaka tomu, že si Vás našli na internete. A hlavne, zistiť, či vôbec má zmysel investovať do propragácie Vašej webovej stránky.

Najpopulárnejší online reklamný systém v histórii

 

Google ponúka agentúram, ktoré splnia podmienky a majú záujem reklamu na vyskúšanie zdarma. Jedná sa o kredit vo výške 75 EUR. Touto cestou som sa vydal aj ja. Chcem vedieť povedať klientom, či bude ich web úspešný. Avšak, ako som už spomínal, budúcnosť predpovedať neviem. Preto každému klientovi (ak vyslovene nepovie NIE) spúšťam spolu s vytvorenou webovou stránkou aj reklamu cez Google v hodnote 100 EUR. Klient si tak môže vyskúšať, aké je byť v popredí vyhľadávania a hlavne môže zistiť, či bude jeho webová stránka úspešná.

Neriaďte sa predpoveďami a prognózami, radšej to reálne vyskúšajte!